DT medlem i Kort-i-Fokus!!!

I mitten av november sökte jag till bloggen Design Team då de ville ha några nya medlemmar istället för andra som lämnat teamet. Jag kom igång rejält med kortmakeriet när jag gjorde julkort ju, och använde många av bloggens utmaningar för att komma igång, så jag tänkte 'varför inte? Idag kom beskedet: vi var 8 som sökte och ALLA kom med!!!!! Yipiiiii så kul det här ska bli!

Här är mina ansökningskort
Mosaik
image218
Vi skulle inspireras av ett kort gjort med mosaik/etiketter tror jag. Jag tog fasta på det sätt motivet var gjort, men jag har förenklat tekniken och klippte helt enkelt isär mitt motiv. Jag använde också samma antal blommor och placerade dem i samma hörn som på det kortet. Då jag ville att mitt motiv skulle synas helt försköt jag det lite upp åt höger.  

Skiss
image219
Jag har följt skissen rätt så slaviskt när det gäller placering av motiv och att få med ränderna. Däremot ersatte jag "blommorna" på skissen med en rad av stjärnor och la till en pärlemobrad nere i hörnet.  

Rött, grönt, vitt - inte julkort 
image220
I mitten av november blev det verkligen en utmaning att inte göra julkort! Färgerna är väldigt användbara och fina att göra annat med, så jag valde att göra ett tack-kort och att göra det med varma nyanser av grönt och rött med vitt som accentfärg.  

Utan stämpelmotiv
image221
Tillbaka till "basic" för min del; när jag började göra kort visste jag inte ens att stämplar fanns! Just detta kort valde jag att göra med utstansat men varianterna är ju oändliga: bokmärken, urklipp, mönstrade pappersbitar, blommor, hjärtan...

Har redan gjort ett kort inför en kommande utmaning, det får du inte se än... *fniss*

Kommentarer
Postat av: Rimna

Stort grattis till dig!
Visst ska det bli spännande!!!
Superfina kort du gjort!
Kram i adventsmörkret!

Postat av: Sofia

Men vad roligt!!! Grattis!!!
Vad otroligt fina saker du gjort!
Kram på dig kompis!
Sofia

2007-12-02 @ 09:35:17
URL: http://fialisan.blogg.se
Postat av: Emelie

Grattis! Grattis, vännen!! Superkul!

Ha det gott. kramar

2007-12-02 @ 09:35:41
Postat av: Canan

Fullkomligt ÄLSKAR nallekortet. Helt underbart!

2007-12-02 @ 13:58:50
URL: http://pyssel.bloggspot.se
Postat av: Kicki

Åh vad roligt Karin!!! GRATTIS!!! :D
Vilka jättefina kort du gjort!
Kram Kicki

2007-12-02 @ 16:10:47
URL: http://kickis.blogg.se
Postat av: Nita

Åh vilken härlig blogg du har och så vackra LO:s o kort du gör.... grattis till din DT-plats, visst är det underbart kul???;-)
kram
Nita

2007-12-12 @ 12:31:20
Postat av: Alexandertina

really good site!!

2009-05-28 @ 11:25:04
URL: http://alexandertina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback