Scrappat en blomma!

Eller, heter det så, förresten? Tja, jag har i alla fall använt papper och annat som har med scrappingen att göra... Idén och grunden till min blomma kommer från Jeja, vem annars? Hon är så superduktig på "alter"-projekt. Här finns hennes beskrivning. Jag hade inte riktigt samma material att jobba med, så jag har gjort liiite annorlunda och visar därför mina bilder här också, så har du två varianter om DU skulle vilja göra nåt liknande :-)

Till att börja med så har jag inte hittat min wire/ståltråd!!! Fattar INTE vart den kan ha tagit vägen - har ju en hel rulle limegrönt (från bröllopet) och snuttar i MASSOR av färger... Men, den lådan eller vad de nu ligger i, har jag förlagt tydligen... *hmm* Så, mycket därför, blev min blomma till på lite annat sätt än Jejas; jag använde ståltrådsdekorationer med pärlor på som jag hittade när jag letade wire, tror jag köpte dessa på Tiimari inför bröllopet - hade en idé om att ha dem i håret men det blev inte så. Min blomma står dessutom i en kruka med oasis. För att täcka oasisen använder jag "änglahår" - den här varianten köpte jag på ICA och den är av ståltråd...
image285
Pappret är tvåsidigt, blått på baksidan. En blomma gjorde jag randig, en med den gula rut-randen och en helt blå:
image286

Jag har fäst mina blommor genom att snurra ståltråd runt, precis som Jeja - men mina dekorationer bestod av två trådar vardera så jag använde dem båda. Visar också hur mina blomblad ser ut; klippte ett på frihand och använde sen det som mall till allihop.
     
Sen har jag virat ihop 3 buntar med blommor och fäst ihop dem med en prima-blomma!
image294
image295
Har lagt lim på hela "insidan" av prima-blomman; jag använder Glue Dots PVA Tacky Glue (som vi säljer...), jag gillar det både till vanligt papperspyssel (kort och LOs) och till alterprojekt! Du hittar det här, klicka på Lim.

Krukan jag hade passar inte så bra i färg till blommorna, så jag klädde in den i vanlig ugnsfolie och knöt till ett band som jag limmade på (knyter först rosetten och klipper sen till lagom längd att vira runt krukan):
image296
image297

Voila! Nu är den klar! Limmet hinner torka ordentligt, det är först imorgon vi ska bort och då ska värdinnan få den här :-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, vad fin!!
Kram
Helena

Postat av: Helen/Hegu

Vilken tjusig blomma! Den skulle passa som en "gåbort blomma" till värdinnan. tack för inspirationen!:)

God fortsättning på det nya året!

2008-01-01 @ 00:48:24
URL: http://helenspyssel.blogg.se
Postat av: Jeja

Grymt snyggt, Kada!

2008-01-01 @ 13:34:30
URL: http://jejaspysselochscrap.blogg.se
Postat av: sari

men fy farao vad snyggt!!!!!

2008-01-01 @ 14:39:21
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Jenny Åhlund (e.j.m)

Vilken fin blomma!!!!
Gott nytt år!// Jenny

2008-01-01 @ 15:41:50
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback