GRATTIS alla mammor!

Grattis på Mors Dag!
Hoppas barnen/familjen gör en mysig dag för Dej!
Ännu har vi tyvärr inga barn, men vi har inte givit upp hoppet... Vem vet, om ett år kanske jag själv är mamma? Återstår att se, men jag hoppas verkligen få uppleva den delen av livet på ett eller annat sätt...

Om en stund ska jag bege mej till min mamma, ska handla blommor på vägen - hon vill ha RÖDA pelargoner.
Jag ska passa på att kolla lite i klädaffärerna på Torps Köpcentrum också - fast jag egentligen avskyr att affärerna är öppna söndagar måste jag ju erkänna att det passa mej rätt bra just idag... (Har själv jobbat många år i olika butiker, därav min avsky...)

Kläder - jo nåt till makens 50-års dag såklart... Håll tummarna för att jag hittar nåt kul! Återkommer om/när jag lyckas :-)

Det blir inte så lång stund hos mamma, hon och pappa ska till mormor i eftermiddag, en tradition vi haft sen jag var barn. Mormor är snart 87 år och orkar inte med oss alla barnbarn/barnbarnsbarn på samma gång, så det är bara hennes egna barn som uppvaktar idag. Min mormor är min stora förebild och mentor, jag älskar henne så det gör ont när jag tänker på att hon snart inte kommer att finnas kvar... Hon tycker själv hon börjar bli gammal och skröplig (nähä - vid 87 bast!) och det klart att hon åldras, men hon är helt fantastiskt FRISK ändå! Hon bor själv (i samma lägenhet som hon och morfar köpte -47), handlar, lagar mat, städar själv. OTROLGT! Hon sålde sommarstugan strax efter hon fyllt 80...

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: matilda

ha en bra söndag!

Postat av: Maxuna

Very resourceful, thank you dave

2009-07-01 @ 12:32:03
URL: http://maxuna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback