Allergi - mat jag inte tål

En lista för vänner som jag ska vara gäst hos... och för mej själv som minneslista eftersom det börjar bli mer än jag kan komma ihåg ju :-(

Min klåda hör ihop med pollenallergin -också som korsallergi med mat.
Den mat jag hittills vet att jag inte tål:
Uppdaterad 2007-11-18

TOMAT
mandel och nötter av alla slag
(utom jordnötter som inte är en nöt...)
Solrosfrön
Äpple, päron
Persika, nektarin
plommon, körsbär
Citrusfrukter
Råa morötter (och rå potatis)
(kokta är helt ok)
Nypon
Anannas
Kiwi
Melon
Jordgubbar

De flesta brukar tåla maten kokt - men det är bara morötter och potatis som jag klarar, resten är helt enkelt INTE ALLS...

Kommentarer
Postat av: Sveinungfredrikke

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback