Ett litet ord Extrautmaning #17 - Ljus

Extrautmaning #17. I bloggen skriver Kristina/Madde idag: "Mörkret omsluter oss tidigare och tidigare på dagen... och därför blir ordet LJUS!" och jag hänger på direkt med en LO till makens album, han tänder massor av levande ljus - alltid, men speciellt mörka dagar/kvällar. Så här kommer min tolkning, fotot har maken tagit, det är nåt år sen eller kanske två...
image233
Inte helt skarpt foto av mej, men åtminstone inget blänk! Ser nu att det ligger lite skräp på LOn som inte ska vara där... Inga ljusa prickar/streck i verkligheten!

Bakgrund: DCWV ett papper ur "Old world Stack", en bit orange Bazzil (orange peel). Rubriken stansad ur spillpapper av okänt märke med BK "Morgan"-bokstäver. Chalk, loopy brads, runda gem och garn. Svart penna.

Texten lyder:
Kompakt mörker. Höst, vinter, eller en sommarnatt.
Det är alltid lika härligt att tända levande ljus.
Lågan ger ljus och värme.
Den är också vacker & farlig.
När den flammar & speglar sej bildas konstnärliga skuggor.
Stearin 100% ska det vara.
Det brinner lugnt.
Bildar ibland vackra mönster.
Många levande ljus...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Underbart foto!Jag älskar orange...gillar det massor i mina album-MEN inte på mina kläder eller sånt...konstigt va!
Kram

Postat av: Kicki

Jättefin LO du gjort Karin! Verkligen stämningsfull!
Kram Kicki

2007-11-25 @ 00:24:12
URL: http://kickis.blogg.se
Postat av: madeleine

vacker bild och vacker text. kram.

2007-11-25 @ 09:37:42
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Cia

Verkligen en stämningsfull layout med ljuset!
Och sen kan jag bara hålla med, blir det någonsin vita jular :-)

Jättefina kort mm.
Ha en fin söndag!
Kram Cia

2007-11-25 @ 11:32:44
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: maxell

Så där borde jag skriva med ibland. Korta meningar som var och en säger massor. Underbart.

2007-11-25 @ 21:40:23
URL: http://maxellexam.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback