Grattis kort efter Kort i fokus CardJacked v48

Igår när Emelie och jag pysslade gjorde jag ett Grattiskort till en kille/man som fyller år efter jul. Jag tycker kill-kort är svåra att göra men är rätt nöjd med detta, som är gjort efter en kort av Tettiz som är veckans CardJacked.
Jag inspirerades av de runda hörnen, stygnen runt (som jag gärna använder själv också), pappret i mitten med mycket synslig CS runt , motivet vänsterställt samt motiv och text i två olika "rutor".
image245
Som vanligt blir det inte bra när jag scannar... MÅSTE få ordning på nya kameran snart (hitta vad jag gör fel...).

Svart, slät CS som bas, mönstrat papper från AMM, filurstämpel (TACK Emelie för lånet) och grattistext som jag inte vet stämpeltillverkaren på tyvärr :-( Ett par blommor, några blad, två skruv-brads, en brun penna och lite fluid chalk och sen var det klart. Nu efteråt känns det som jag borde bytt plats på texten och motivet kanske, men det får bli på ett annat kort.

För mej känns det ovant med så mycket synlig CS men det var helt klart kul att testa och jag kan tänka mej att göra fler kort i samma stil!

Kommentarer
Postat av: Canan

Jättefint kort. Gillar filurerna skarpt.
Du är verkligen duktig.

Postat av: Lilla Anna

Snyggt!
Gillar skruvbradsen i blommorna.

2007-12-02 @ 17:20:05
URL: http://lillaannapysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback