7 sanningar om mej...

Jag har blivit utmanad av Lina att berätta sju hemligheter/sanningar om mig själv...

1. Jag är den minst fördomsfulla människa jag känner... Jag bryr mej inte det minsta om någons hudfärg, hårfärg, klädstil, politisk tillhörighet, sexuell läggning, jobb/karriär, pengar... Det är personligheten som intresserar mej!

2.
Jag tycker inte om småbarn! Alltså, de kan vara söta och så, men jag kan inte hantera dem och gillar barn som är sisådär 5 och uppåt mycket bättre... Inte förrän jag nu själv varit gravid har längtan om ett barn verkligen blivit stark...

3. Jag älskar JULEN! Men den får inte komma förtidigt! Jag går omvägar runt julsakerna som finns i affärerna redan nu. Å andra sidan vill jag inte gå i affärer efter lucia heller, orkar inte med all stress; runt 1:a advent är det som bäst.

4.
Jag är intresserad av manligt/kvinnligt - men inte feminist! DOCK; det finns ingen anledning att diskriminera nån, lika lön etc håller jag helt med om! Men ta vara på olikheterna... Jag tycker det är en viktig poäng i att män och kvinnor är OLIKA. Låt var och en vara som de är och acceptera olikheterna helt enkelt! Jag har inget emot en man som vill jobba som sjuksköterska eller en kvinna som vill vara militär lika lite som en man eller kvinna som vill vara hemma med sina barn - Det är upp till varje person och familja att bestämma - var och en måste trivas med vad de gör!


5.
  Gillar INTE att laga mat... Baka är kul men jag tar mej sällan tid till det...


6.
  HATAR att städa (har ju jobbat som lokalvårdare och känner att jag gjort mitt på nåt sätt...)


7.
  Jag är verkligen inte förtjust i såna här listor... Men jag är ju så hejdlöst nyfiken och vill läsa allt om alla andra, så då får jag väl dra mitt strå till stacken...


Nu utmanar jag Marie, SofiaHelene, Marita, Gunilla, Maria och Helena.

Här är reglerna:

1. Länka till den som har taggat dig!
2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!
3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!
4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att de uppmärksammar att de blivit taggade.


Kommentarer
Postat av: Maria K

Hej tjejen, utmaningen är antagen!
Hoppas verkligen på att få se digpå en fika i nästa vecka! Tänker på er! Kram Maria =)

Postat av: dilorf

Jag hoppar denna, bara så du vet.. :D
Har svårt för att få ihop tankarna åt det här hållet..
Men jag tänker på dig och hoppas att du mår bra..

2007-10-19 @ 23:51:12
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: Marie Glader

Jag ska fundera på utmaningen och se ifall jag kommer på något att skriva!
Kram Marie

2007-10-21 @ 22:37:02
URL: http://scrappa.gladers.net/
Postat av: Linusalisha

Good web with cool info. Thanks.

2008-10-31 @ 08:35:23
URL: http://linusalisha.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback