Fler decos direkt!

Japp, det var kul det här! Nu känner jag inspirationsflödet komma, det behövde jag!
Igår em/kväll pysslade jag igen!

Entry i "Blue Collage"

Perfekt att använda spillbitar av papper! Hjärtat blev över från ett kort jag gjorde för ett tag sen men som inte passade in som jag tänkt... Mullberrypapper använder jag inte ofta men den här lilla biten passade in (den mörkblå). Den fyrkantiga brad som jag fick in här använder jag inte när jag scrappar, tycker det är svårt med stora, färgade fyrkanter...
Så decos är perfekt för att använda spill och överblivet material!!!

Entry i "Letter A"

Spillbit papper av okänt märke, bokmärkesänglar, en bit "mönstrat" paketsnöre. Rubriken stämplad med See d's "Sugar Shoppe" (lower case), de små swirlen tillhör också settet.

Och så gjorde jag nya decos också:
Love Water, gjord till tjejen som skickade mej decos att pyssla med nu.

Enkelt gjord, en bit CS som bakgrund, ett tidiningsurklipp...

Fairies, till mej själv:

Spillbit papper, BG tror jag, som blev felskuret till ett kort men funkar ju till detta, spillpapper av rutigt rosa (vet ej tillverkare) bokmärkesfe och garn från GarnGlad. Rubriken stämplad med See d's "Sugar Shoppe" (lower case), de små hjärtanen tillhör också settet.


Förklaring på Decos och Entries:
Decos är små häften med olika teman som man skickar runt. Dessa teman ska man scrappa på - t.ex "Flower fairies" eller "African animals". Man får varsin sida att dekorera (det behöver inte vara syrafritt) och när häftet sedan är fullt skickar man tillbaka den till den som den är gjord för. Deco står för Decorated Booklet. En Entry är en sida i häftet som man dekorerat.

Kommentarer
Postat av: Annie

Kada, vad kul att du har kommit igång med pysslandet igen, jag förstår att det är en tuff tid för dig (er) just nu, men att pyssla är bra för själen!

Postat av: DesignAnnique

Härligt att se ditt pyssel! Blir lite sugen på decos jag med... som om jag hade tid med det också :)



Och jag kan dessutom tala om var de två spillbitarna kommer ifrån - har dem i mina samlingar också. :) Båda är från Sizzix-blocken, de där små... tror det är ProvoCraft som gjort dem. De första, det med bubblorna, är ett av mina absoluta favoriter, har använt det till många olika saker. Bäst blev nog såpbubblebilder och bokmärken med fiskar och sånt på :) Det rosarutiga är också jättegulligt, det finns många fina papper i de blocken.

2008-08-03 @ 22:19:31
URL: http://designannique.blogg.se/
Postat av: Linusviktoria

I really enjoyed it. You have done a great job.

2008-09-18 @ 10:02:53
URL: http://linusviktoria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback