Kif v 23

Här är inte ofta jag uppdaterar, tyvärr mår jag inte så jättebra ännu, men det kommer väl...

Den här veckan har det i alla fall varit dags för nya DT-alster att visas, så här är de. Vill du delta i utmaningarna, och emellanåt ha chans att vinna nåt litet pris, kolla in bloggen http://kortifokus.blogspot.com

Måndagens utmaning var en skiss med tema skolavslutning/student, finns
här.

Jag har gjort ett litet kort att sätta i buketten; storleken är ca 10x7,5 cm.
Stämpelmotivet är färglagt med tusch och torrpastell.  Tyvärr gick det inte så bra att fota, men det syns väl ändå...



På onsdagen fortsatte vi med bildutmaning som du hittar här.

Jag körde på färg- och på blomstertemat, tycker färgerna var underbara om än en verklig utmaning för mej att jobba med. Bakgrundspappret är presentpapper, blommorna i papper och tyg med mittenprickar av halvpärlor, blandade qk-bokstäver.



Och på fredagen, självaste Nationaldagen, var det dags för en lite annorlunda utmaning, ATC (klicka så kommer du till utmaningen)!

Jag gillar sååå de nya sommarfrimärkena och när jag fick ett i posten häromdagen fick jag idén att använda det. Detta är liksom svensk sommar för mej :-) En bit spillpapper klistrade på en CS-stomme, en blomma, ett litet band och en qk-myra samt några ritade stygn är allt jag lagt till.


Det blir EN omgång till från mej före sommaruppehållet, de alstren publiceras under v 27.

Kommentarer
Postat av: Karolina (karehed)

Vilka underbara kort! Min favorit är "Nykläckt", så fyndigt! =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback