Må bra - minialbum

Idag har jag hittat en, för mej, ny blogg http://mabramedskaparlusten.blogspot.com - och en utmaning som kändes HELT RÄTT för mej; att göra "tankekort". Det är tänkt att komma en ny liten text varje vecka under året, att scrappa till sej själv eller att ge bort. Albumet är stansat med en die till Revolution; mini album Square REV-0042, storlek ca 8x8 cm. Framsidan har jag lackat med decupage-lack för att det ska hålla lite bättre. Jag ska sätta ihop det med öppningsbara ringar, så är det bara att fylla på. Baksida blir det också så småningom, men inte idag...

Här är framsidan:
image310
Basen är Bazzill CS, sen är det en liten bit spillpapper samt bokstavsstickers 'Sidney' från BG. Min svarta ZIG J&T-penna har jobbat lite med att göra en "söm" samt markera bokstäverna som annars försvann i papret - matchade lite för bra :-)

Och så första sidan då:
image309
Samma bas, prickigt papper från Two Scoop- BG's nya, otroligt fina pappersserie! Stämplar från Kortmakaren (filuren) och Landstoken (den lilla textrutan). En utstansad swirl som egentligen är ljusrosa - har duttat med lila stämpeldyna för att få den att matcha lite. Chalkat med mörkt grönt för att matcha det prickiga papret.

Detta var snabb-gjort - ser redan fram emot nästa text!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jättegulligt. Jag ser fram emot att se alla korten i år :)
Kram
Helena

Postat av: Ilus

Åhh!!

Jättefint!! Jag gillar verkligen iden med att ha dem i ett minialbum och fylla på med mer och mer!!

/Maria

2008-01-13 @ 18:18:13
URL: http://ilusscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Hmmm jag ska nog ta och gör det här nu men det blir nog i 6*6 med öppningsbara ringar också då!!!

2008-01-14 @ 08:21:02
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback