Musiken har tystnat... *känsligt*

Som nästa CC bidrag i Peterlinas Christmas-Crop har jag gjort en LO om en vän som dog förra året :-(
LO'n är faktiskt i 8x8", fotona är små och det var mycket jag ville få med...

Jag har inte förmått mej själv att göra den förrän nu - men bestämde ATT den skulle göras direkt jag fick dödsbudet... Mannen var musiker, min granne när jag växte upp, min körledare från det jag fyllde 10 år frm tills för några år sen när jag slutade sjunga - men framför allt var han min VÄN!

Mina första minnen av honom har jag sen jag var tre år... Hans faster var vår närmaste granne och hos henne var jag dagbarn. Jag har haft det tufft i livet under perioder - det har också han haft och vi delade bl.a. erfarenheter ang. depressioner... Att hans hjärta plötsligt skulle ge upp strax innan han skulle fylla 44 år är ofattbart!

Alltnog, en mycket personlig text har jag skrivit på en tag och stuckit ner genom bakgrundspapret, hans visitkort m.m. finns också i den fickan. Jag har nu, för första gången, gett mej på att sudda ett ansikte, det ser mysko ut, men det får bli så den här gången.
image284
Stomme är en grå CS från Bazzil som inte syns alls men hjälper till med fickan. Bakgrundspapret kommer från KMA och heter Lavender Swirl. Jag har medvetet valt färgen eftersom jag förknippar mannen med kyrkan och den liturgiska färgen violett bl.a. är sorgens och eftertankens färg. Kyrkan är för mej en lugn och stillsam plats. För att inte vara troende har jag spenderat ovanligt mycket tid i kyrkan; mycket tack vare den här mannen.

De gula rosorna är hans favoritblommor, men eftersom även glädje kan förknippas med gula rosor så är de så perfekta här! En spillbit papper, blad, blomma, knappar, garn, halvärlor etc är allt ur mina gömmor. Journalingrutan liksom det papper jag använt som "tag" är från KMM.

Kommentarer
Postat av: Peterlina

Såna här layouter är väldigt bra att göra. Din är jättefin och jag är säker på att han gillar den, fast han inte får se den.

Postat av: dilorf

Den är underbar! Jag förstår att den tog tid att göra, men det är nog så viktigt att sortera ut och bevara de minnen man har för att acceptera och gå vidare. Sorgen lämnar oss aldrig, men den kan bli lite lättare att hantera..

Kram på dig och Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 11:05:12
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: Michaela Lejonberg Hjorth

åååh vilken fin LO! Ang att du suddat ansiktet, det ser änna ut som om du lyckats fota LOn och fått blixten rakt i ansiktet på kortet! Vart har du fått tag i pianot? Är påväg att göra en LO och ett kort till min svägerska som snart fyller 25 och ska göra det i tema Musik och just nåt med piano, hennes idol är nämligen Robert Wells!

2008-01-05 @ 22:55:37
URL: http://lejonberghjorth.blogspot.com
Postat av: Theodorjennie

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2010-04-29 @ 14:04:34
URL: http://theodorjennie.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback