Decos i långa banor :-)

Gillar verkligen att "småpyssla" nu... Borde göra några DT-kort men just nu infinner sej inte inspirationen alls... *suck*

Men pysslar gör jag; använder fortfarande det som finns på skrivbordet!

Decoentries
Brown+Pink

Handgjort papper som bas, en spillbit mönstrat papper, "rester" från utstansade swirls, en gnuggis, en snutt+ en längre bit garn, Blinghjärtan från Landstoken... Blommor och brads finns alltid till hands - vad gjorde jag utan dem!?

My Childhood Idols/Superstars

Kunde inte bli annat än ABBA kände jag; de var de allra första idolerna jag hade! Mamma har berättat att jag "jazzade" runt till RingRing -73 - då jag var ETT år... Bilden från nätet såklart, spillbit papper, en bandsnutt - sista av det blombandet. Noten är en brad från Landstoken, RingRing är skrivet med Dymon. Stickles fick rama in motivet.

Vintage Beauty

Behöver jag skriva bild från nätet?
Pappret heter passande nog "Henna", kommer från Cherry Arte's serie "East of India" - favoriter :-) Spillbiten papper vet jag inget om. Swirlen är chipboard, duttade vit akrylfärg på. Några hjärtknappar låg och skräpade, passade här tyckte jag... Blomman är nyinköpt - som om jag behövde det?!? Gillade dem för mycket för att låta bli dem hos Landstoken...  Prima har gjort dem, finns i en "tub".

Cowboy

Hmm, inget favorittema direkt, men tack vare nätet går ju det mesta att lösa... Spillpappershögen minskar också :-) Garn druknar jag snart i, åtminstone ser det så ut på skrivbordet... Här kom en liten snutt till nytta!

Bling

Själv är jag inte blingig, men material har jag ändå.... Det handgjorda pappret har lite bling i sej, det syns nog inte alls här... Bandet är jätteglittrigt, och tygblommorna är också skimrande. Blommor och blad från en "provpåse" vi fick på CHA i vintras (ligger kvar på skrivbordet ännu!), Blingblommorna har jag fått av nån...

Music:

Spillpapper igen! Både det med noterna (biten var inte större än så här) och det med cirklar på kommer från spill-lådan. Kompletterade med vitt. Blomman har jag fått, braden i mitten, som påminner om en golfboll tycker jag, kommer från Landstoken, liksom notbradsen.

Vintage

Motiv från nätet återigen. Det randiga pappret är från America Traditional Designs och heter "Cottage Walls" ur serien Seashore Pastels. Det är lite mer grönt i verkligheten. Spetsen från Landstoken, blomman köpt där också, kommer från Prima (se Vintage Beauty ovan). Det bruna papret är en bit av ett begagnat kuvert...

Sist gjorde jag en Deco att skicka iväg, den är till mej själv. Just nu är jag jätteförtjust i Afrika, så det fick bli temat:


Bilden från nätet, bandsnuttarna från en provpåse från CHA, pappret är från ett block, jag tror det är Sizzix.

Kommentarer
Postat av: Annie

Supersnygga entries, Kada!!! Great work!

Postat av: malin

wow - här var det mycket snyggt skapat vill jag lova! underbart fina grejer Karin! kram på dig, hoppas du mår bra

2008-08-27 @ 07:45:20
URL: http://mallafors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback