KiF v 5: monokromatiskt grönt!

Utmaningar är KUL! Häng med du också, vi har ingen deadline utan gör korten när du har lust och ladda sen gärna upp dem i vårt nya galleri! Kolla in www.kortifokus.se

Nu till denna veckas DT-alster från min sida, det blev "bara" ett då jag haft fullt upp med annat:
Jag älskar att göra blomrankor när jag scrappar men gillar inte gröna blommor då. Nu har jag samlat ihop några av dem i färger från lime till oliv och kombinerat dem med ett organzaband som jag "sytt" ett hjärta med. Halvpärlorna är ljust gröna och så blev det lite bling med Rhinstones. Chipboard-hjärtat, som hänger med pärlfloss, är behandlat med krackelingslack, men jag väntade inte tillräckligt länge - tuff variant av ett misstag... Har lagt på decopage-lack över som sista touch.

Kortet har format 18x18 cm och är för en gångs skull inte dubbelvikt.

image321
CS av Bazzill, chalkade med Dark Moss och Olive Pastel. Det grönare pappret är från BG's nya Two Scoops. Jag har köpt mej ett block 6x6" -papper där detta är med :-)

Jag får ofta frågor om LIM: jag har här använt Glue Dots PVA Tacky Glue till papper, blomor, blad och chipboardhjärtat. Halvpärlor och Rhinestones samt en punkt under pärlflossen är GlueDots; Mini till de större pärlorna, didi till de små.

När jag gjorde hjärtat ritade jag först på frihand med en blyerstpenna, sen skar jag skåror med en skalpell-liknande kniv (funkar med tex. en mattkniv) och så petade jag igenom bandet skåra för skåra med spetsen på min tweezer, funkar säkert med en grov nål, sticka eller nåt annat som är spetsigt.

Kommentarer
Postat av: Cia

Oj vad mycket fina kort du gjort Karin!
Vill passa på att önska dig en jättefin resa "over there" :-)

Kram Cia

Postat av: Camilla Andersson

Jätte snygga kort (eller vad säger man?). Man får bra idéer från alla fina kort.

Tack för tipset om
svenska scrapbooking...

Kramizzzzzzzzzz
Camilla Andersson

2008-02-05 @ 21:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback