Vad SKA finnas i en scrapbutik???

Jag är nog ingen typisk scrappare; vill gärna ha andra papper än de som "brukar" finnas i butikerna - men gillar Basic Grey *fniss*. Jag älskar clearstamps, föredrar dem framför gummistämplar (förlåt Helena) även när jag gör kort - kanske för att jag är scrappare först och främst? Så långt är jag kanske inte så ovanlig... Men jag har svårt för att hitta saker jag vill ha; kan inte sätta fingret på vad det är, "nåt annat" än det man alltid ser skulle jag tro - jag gillar ju att vara lite annorlunda; se bara på GarnGlad liksom ---

Vad vill DU hitta i en scrapbutik för att DU ska handla där?!?!?!
Jag är jättenyfiken, så ös på med kommentarer!!!

Här klipps garn för fullt idag; imorgon räknar jag med att posta till prenumeranter och återförsäljare, på måndag startar försäljningen i webbutiken (25/2).

Avslutar med ett påsk-aktigt kort, gjort av Malla Fors under hennes tid som DT-medlem för SODAK/GarnGlad:

image326

Kramiz Kada


Kommentarer
Postat av: Maria

Saker jag aldrig hittar i svenska scrapbutiker, i alla fall inte när jag ska handla:
* Vita rubons, både alfabeten, swirls och dyl
* Snygga och användbara clearstampalfabeten
* Cirkel och fyrkantsstansar i olika storlekar
* Hörnstansar, alltså vanliga hörnrundare i olika storlekar
* Cardstock i lettersize som man kan köpa styckvis
* Clearstamps med familjetema
* Clearstamps med olika cirklar

Postat av: Milla

Jag uppskattar ett stort utbud av cardstock och mönstrade papper, lite olika blommor, bradz, limprodukter. Clearstamps och stämpeldynor. Fluid Chalk... ett par varianter av pennor... hmmm... gärna lite olika dies. =)

2008-02-22 @ 10:35:00
URL: http://millasblog.blogg.se
Postat av: Cia

Vilket härligt vårkort du gjort!

Kram Cia

2008-02-24 @ 11:04:45
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: Ann-Marie

Jag gillar Cloud9 designs papper och finner dom inte så ofta i Svenska butiker, jag har inte gjort det förut i alla fall...Sedan Sandylions disneypapper brukar det vara dåligt med också. Joléestickers...

Lycka till med butiken!

2008-02-25 @ 18:04:08
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Anki

Det vanliga är så klart papper. och fästprodukter, en del verktyg och dekorationer. Album och tillbehör.

Det jag skulle vilja ha MER av är magazin om kortmakeri och scrapbooking och sen är det faktiskt dekorationer. Det vore roligt med en scrappshop som har riktigt många udda och fina dekoratiner och tidningar. Snygga gem i olika former är ett exempel.

Jag tor inte man kan hitta en shop som har allt, men det vore roligt med fler nischade butiker. Fast det går säkert inte för de som har butikerna. Man måste väl sälja tillräckligt också, så klart.

2008-02-28 @ 21:21:34
URL: http://www.skapatavanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback