KiF v 39: mitt sista DT-uppdrag för nu...

Veckans alster är de sista jag gjort för KiF-teamet. KÄnde att jag inte har tiden och orken att engagera mej längre... Men det var ett tungt beslut att ta!

Till att börja med lånar jag texten från Kif-bloggen: Den här veckan börjar vi med paljetter och deras restprodukt - punchinella. Just punchinella är ett material som seglat upp snabbt både i scrapvärlden och i kortmakeriet, något som förr slängdes som skräp har nu blivit superhippt!

Visst är det konstigt hur vi fungerar?!? Men kul var det att leka lite! Häng på utmaningen, du hittar den
här.
Jag såg nån som hade stansat i punchinella och tänkte att "kan man stansa kan man klippa" - såklart! Så jag gav mej på att klippa ett par julgranar till årets första julkort! Den ena är dekorerad med stjärnor, den andra fick en girlang av pärlfloss. Som toppstjärnor har jag använt paljetter. Bokstäverna är chipboard målade med akrylfärg och dekorerade med stickles för att bli glittriga. Jag gjorde också en kant runt mönsterpappret med stickles, tänkte mej den ruta som Tingeling gör i Disneyprogrammet på julafton! (Syns knappt på fotot.)



Onsdagens utmaning handlade om dopkort eller kort till namngivning.
Jag ska ju snart bli gudmor så för mej passade utmaningen perfekt! Jag har färglagt motivet från hÄnglar med akvarellpennor+ Dove Blender, monterat det på pop-up dots så motivet sitter lite framför ramen, men inte så högt som på 3D-kuddar. Texten är rubons som jag satt 3D-lack på för extra effekt. Även stjärnan som pojken håller i har fått 3D-lack. Valde lite dova färger som passar på hösten.


Och dagens utmaning bygger på en artikel jag skrivit!!! Artikeln finns på KiF hemsida, utmaningen i bloggen.

Mitt kort ska innehålla pengar... Valde att sätta fickan på framsidans insida så jag monterade fickan innan jag satte fast pappret på framsidan. Satte fast fickan med pyttesmå brads.

Då det är en man som ska få kortet har jag dekorerat sparsamt, använde istället stickersbokstäver med löv. De passar mottagaren som är en naturmännsiska. Jag fyllde i konturerna på stickersen lite extra med en tunn svart penna. Lövet i nedre höger hörn är en gnuggis, även den fick extra kraftig kontur med pennan.

Så här ser kortet ut färdigt:


Fickan som sitter på insidan av framsidan av kortet.


Framsidan av kortet innan det mönstrade pappret med blomma och motiv satts fast. Det mönstrade pappret döljer sedan bradsbenen.


Inte svårt alls att göra! Kolla i KiF-bloggen för mer inspiration!
TACK för mej som DT, det har verkligen varit en givande tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback