Träffalster från gårdagens UtbyScrap!

En träff där jag varken var arrangör eller hade butiken med! Vet inte när det hände sist... JAg hade en SKÖN dag med verklig EGO-tid!!!

Jag hade superkul!!! och fick en massa gjort. och fick pratat. och VANN min första LO-tävling!!! *jippiii*

TACK Madde, Kristina och alla som var där! En extra kram till Lenislenis för trevligt sällskap hela dagen, lån av stämplar mm!

Börjar med min allra första CANVAS! (Nu du Marie, nu har jag gjort det!!!) Jag satte mej och pillade med den när alla utmaningar var inlämnade, det var jätteroligt!  Fotot är från vårt bröllop -04, jag har gjort en overlay själv (Clip-art ram), den är den som blänker. Det gröna pappret hittade jag i loppisen. Murgröna har jag i buketten så det ville jag ha med, swirls är clearstamps från BG. Halvpärlor, en charm, blomma, pärlfloss och en liten snutt garn.

Jag hade inte fått med mej min grå akrylfärg och tänkte att "då får väl ramen bli svart" och tog min Charcoal Fluid Chalk. Döm om min förvåning när den blev GRÅ på canvasen! Perfekt för min del - bra att veta... Allt är monterat med Gluedots Craft och Mini.

Och så bilden då *fniss*


Får inget vettigt ljus på den - tycker den är finare i verkligheten... NÖJD!!!

En av utmaningarna var "sätt färg på din scrapbooking". Hahaha - jag gillar ju alltid färg, men nu tog jag i ordentligt! Foton från USA-resan...

Tänker mej att detta är första halvan av en dubbel, så ingen text ännu. Fick Disneylåten "HAvet är djupt" i huvudet när jag gjorde den här, så den texten ska jag googla efter.

En ordutmaning var det också: Älska-r eller Hata-r. Då plockade jag fram fotona på blivande gudbarnet igen:


Bokstäver: Mörkblå är Qk Bright (?) Cookie Cutter - superkäckt! TACK Lena för lånet! Vidare: ljusblå och svart är gnuggbokstäver från MM, de ljusblå syntes dåligt så jag tog min vita sharpie och "skuggade" lite grand. Chalkat med blått och vitt.

OCH så tillslut, min vinnarlo!!! Ojojoj så stolt jag blev! Jag är inte van vid att vinna, har vunnit med ett par kort tidigare men ALDRIG med en LO på en träff såhär!!! Fick jättegulliga julstämplar från
TingTura Design som pris!

Passade ju då otroligt bra att jag faktiskt använt en gummistämpel på min LO!!! Tycker man gör det alldeles för sällan, och nu visade det sej att det föll många i smaken dessutom! Lena stod för lånet, tack snälla du för både idé och stämpelutlåningen!!! Utmanigen var en skiss som Kicki på TingTura Design ritat.


Papper MME och K&Co, pilen är Qk Revolution, äppeltexten är chipboard målad med akrylfärg och kantad med penna, vild är stämplar från See D's, swirls och journalingruta clearstamps från BG. En filtbård från Panduro och några papperslöv fick jag också in. Äppelstämplen är från Pysselmyran, har maskat för att få dem i klase. Färglade dem med akvarellpennor+ Dove Blender och la 3D-lack på mittenäpplet och dess blad. Ett extra blad på äpplet till vänster.

TACK alla som röstade på mej, jag är såååååå lycklig!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta (LoWi)

Hej Kada och grattis.

Jag kan stolt säga att jag röstade på ditt äpple-bidrag. Jag älskar färgerna och djupet som är i LO:n. Tyvärr är det svårare att se på ett foto, men tro mig att den är mycket finare i verkligheten... och då är den ändå snygg på foto ;-D

Postat av: emelie

det var kul att träffa dig igår. och äppel-layouten var verkligen en värdig vinnare. så snygg!

2008-09-28 @ 12:36:37
URL: http://www.emelie.ohrn.info
Postat av: Camilla Floweret

så snygga grejer, du utvecklas enormt nu tycker jag.

2008-09-28 @ 13:50:21
URL: http://floweret.se
Postat av: ÅsaF

Åhååå! Va roligt Karin, grattis! :-)

2008-09-28 @ 14:43:38
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Camilla /Millas

Va mycket snyggt du gjort!



Ha det så bra.



Kram kram

2008-09-28 @ 14:56:04
URL: http://millaas.blogspot.com/
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in* :)

2008-09-28 @ 15:00:05
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Bella (bellis4)

Jättefin och harmonisk, jag röstade också på din Äppel-LO. Härliga färger! Jag blev jätteglad för fynden jag gjorde bland dina saker.

Kul att ses IRL också!



Ha det bäst!

/Kramar

2008-09-28 @ 19:29:21
Postat av: Marie

Wooohoooo!! En canvas! Se, det ÄR inte så svårt juh! Å så snygg den blev!!!

2008-09-30 @ 20:48:59
Postat av: Maria

Snygga saker!! Grattis till vinsten! kul att snacka lite igår, det var längesedan...

Kram på dig =)

2008-10-03 @ 07:44:16
URL: http://mariascollage.blogg.se/
Postat av: cina

Hej Kada

Tack för din fina kommentar i min blogg :)

Vilken otroligt fin canvas!!! Och tjusig bild på brudparet också.

Nu ska jag kika runt lite mer här hos dig.

Ha en trevlig helg

/Cina

2008-10-04 @ 11:20:14
URL: http://dreamcatched.blogspot.com
Postat av: Karolina (karehed)

Så mycket fina saker du har gjort! :0) Grattis till vinsten. Äppel-LO:n är så snygg!

2008-10-17 @ 20:47:19
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback