Mitt galna jobb!

Alltså, som några av er vet, jobbar jag på en (tidigare) liten firma på den ort där jag bor - liten var den när jag började år 2000 - med mej var vi 10 anställda. Nu är företaget liiite större om man säger så - närmare 50 personer!!!!! Jag stortrivs ännu, att ett sånt här företag existerar är nog väldigt unikt, knappt jag blir trodd när jag berättar om hur bra jag trivs, vilken fantastisk chef jag har (haft måste jag säga nu) - en personalpolitik som inte finns på papper men som fungerar som en stor-familj... Fokus ligger på personer och grupp-dynamik liksom! Sånt är långt vikitigare än betyg och utbildning... Även om man såklart måste kunna nåt om den tjänst man söker så sker den mesta utbildning internt i vilket fall, eftersom företaget befinner sej i en nisch gemene man inte ens vet existerar...

Med de förändringarna är det ju inte så konstigt att mitt jobb har ändrat sej - hela tiden! Jag anställdes som receptionist - nån reception har vi ännu inte. Jag hade hand om växeln, post och frakter - en bra post att börja på. Den posten har de flesta på kontoret haft när de började... Jag hade tjänsten i typ tre månader... Sen behövde den dåvarande Marknads-och försäljningschefen en assistent och det blev jag. --- De senaste åren har jag mest jobbat med försäljning och med att administrera vår utbildningsverksamhet. Nu är det bestämt att jag inte ska fortsätta på Försäljningsavdelningen - vilket jag inte kommer att sakna direkt - jag ska jobba med den marknadsföring jag egentligen ska!!!!!!!!!! WOW! Men vilken röra det är; här finns liksom ingenting att starta med; eller det som finns är gammalt! Så det blir att börja från NOLL! *stön*. Kul ska det bli, men snacka om UTMANING! Eftersom jag jobbar 4 dagar/vecka (80%) känns det som om tiden inte räcker till alls! Men jag SKA inte gå upp i tid mer, jag trivs bra så här.

Nästa fokus är att få till stånd ett längre möte med vår VD - men han är så upptaget att det är stört omöjligt... Skriver säkert ett inlägg igen när det händer nåt på den här fronten - det är ju en stor del av mitt liv :-)

Kommentarer
Postat av: Smarre

Vad kul!!
Å jag som ska plugga marknadsföring i sommar... Då vet jag vart jag ska vända mig med alla knepiga frågor.
:-)

Postat av: Kada

Hihihi, det kanske är så att DU lär mej nåt istället, Marie: jag har inte läst särskillt mycket marknadföring precis; läste handels på gymnasiet, fortsatte med turism vilket slutade med att jag är INFORMATÖR, utbildad inom Besöksnäringen... MEN, jag har hjärtat i företaget och vill ju att det ska synas så mycket det bara går - så jobbet känns RÄTT! Jag behöver dock säkert fylla på med en hel del kunskap framöver också *fniss*.

2007-06-03 @ 15:09:00
URL: http://www.sodak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback