Ett litet ord #15 - Naturen

Nu har jag haft inspiration och ork att scrappa igen; igår kväll gjorde jag denna LO efter en utmaning i bloggen Ett litet ord. Veckans ord är NATUREN... Inte så svårt när man bor som vi gör.. *ler* Och jag hade dessutom foton som låg och väntade; började vela med dessa redan i somras när vi scrappade hos Sofia en kväll... Inte förrän NU är LOn klar, jag behövde den här knuffen (TACK Kristina och Madde!)
image169
Jag har använt MASSOR av "skåpmat" och gamla tekniker - bra att ta till när man får en sån här block:
CS är Bazill, det mönstrade pappret en överbliven bit PSX "Autumn elements". Jag har målat ett chipboard-monogram från MM med akrylfärg (MM Espresso), streckat det med penna och knutit om en liten snutt garn (GarnGlad - såklart). Resten av ordet "Naturen" är stickersbokstäver från MM + ett udda "t" som jag inte vet tillverkaren på... Jag har ritat runt dem med penna för att de skulle synas bättre och bli "enhetliga". Resten av orden är gnuggbokstäver ur min allra första uppsättning sådana - en "Alphabet book" från Royal & Langnickel, inköpt på Scrappening -05... Jag valde den brun/beiga färgen och kompletterade med vit penna. En blomma, en knapp och några flat-backs samt lite chalk - så var den LOn äntligen gjord!

MEN, det blev inte mycket till journaling den här gången, fotona får tala för sej själva. Jag brukar inte "fuska" så här, tycker text är jätteviktigt!

Kommentarer
Postat av: madeleine

det är en jättevacker lo, men texten är ju det som är det väsentliga i våra utmaningar... kul att du i alla fall fick gjort din LO! kram

Postat av: jessica

jätte fin !

2007-10-28 @ 20:44:09
URL: http://www.jezzzas.blogg.se
Postat av: Sondreirmelin

Cool site ... I like it :)

2010-04-12 @ 15:42:09
URL: http://sondreirmelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback