KiF v 27

Sent om sider; här är mina alster, de sista före sommaruppehållet:
Veckan började med en teknikutmaning; att testa "Spotlight" - Hur enkelt som helst som ger en helt fantastisk kick!
Jag tyckte först det var ovant att lämna större delen av stämpelmotivet omålat, det var nytt för mej! Men med färg runt om känns det inte lika tomt, jag är jättenöjd med mitt första kort med denna teknik! Du kan delta i utmaningen
här.
Kortet har jag dessutom sålt! (Stämpelmotivet är från hÄnglar)


Onsdagens utmaning var att använda minst TRE olika stämplar på samma kort - och de ska dessutom vara från olika tillverkare!

En djupdykning ibland stämplarna skadar visst inte ibland; här har jag hittat 2 monterade stämplar som inte var använda ens... Grattis-stämpeln från Kortmakaren, Barnen kommer från PSX och Hjärtbården från Floweret. Jag stämplade allt tillsammans, ramade in med stygn och chalks, några knappar, en bit garn och några stickers kompletterar till en helhet. Jag har färglagt med pastellpennor.




Vi avslutade veckan med en utmaning att använda "gamla" grejor; saker man haft i sin ägo en längre tid utan att använda eller sånt man använde när man började och sen lagt åt sidan kanske... Här finns utmaningen.

Jag har använt min allra första omontera stämpel som säkert är 2 år gammal (om inte mer), tror bara jag provstämplat den... Den kommer från Forma Hantverk. Rotade också fram några av mina första stickers (rester) och det blommiga pappret är en spillbit långt nerifrån den högen som jag inte alls vet när jag köpt eller fått. Kompletterat med något nyare blommor och textstämpel. KUL utmaning, borde helt klart göra detta oftare!!! (Också detta kort har jag sålt)


Kommentarer
Postat av: maxell

Det här var skönt att se. Jag har klurat så på pastellvarianter av pennor/färgläggning. Jag tänker mig att de lär vara skonsammare för mina händer att hantera. Men så har jag undrat hur de ser ut eller hur de blir. Här ser jag ju. Det mittersta kortet. Oj va vackert. Ja tokgillar den effekten inser jag. Tack för att du visade. Å va fräck kombination av stämplar. Söta barn på väg till ståndande kalas typ... Hjärtbården från Floweret har jag missat hur fin den är.



Det sista kortet är en sån där superduperutmaning. Att rota långt ner i g(l)ömmorna. För nog sjutton finns det riktiga godbitar där att ta fram. Saker som aldrig går ur tiden. :)



Sist då. Husalbumet som jag hittade har ju en lite roligare utformning jämfört med andra husalbum jag sett. Ja gillar att det är lite avlångt på höjden och det där roliga fönstret. Vars vi hittar såna vet jag dock inte. Jag spontansurfade runt för att kolla in utbudet å plockade in vad som föll mig in - oavsett källa/tillverkare. Men.. helt klart passar det perfekt till renoveringstema. Om du hittar det får du gärna höra av dig. Å samma gäller mig. :)



Ta hand om dig/er i värmen. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback