Dags att uppdatera kanske?

OJ, det var länge sen jag var härinne och skrev ju, sorry! Här händer allt på en gång och det känns som om jag snurrar... Orkar fortfarande inte speciellt mycket, men har insett att jag har mer resp. mindre kraft till olika saker!

Mitt pyssel på sistone har varit blandad kompott. Först ut får bli senaste DT-korten för
KiF, det var v35, tiden går...

Kort i ENDAST svart och vitt! Så ovant, jag som alltid använder mycket färg! Valde att använda ett rub-on-motiv (ramar och allt hörde ihop), rotade fram en bit svartvitt papper och kompletterade med vita blommor och ett band. Sotade ner blommorna med lite svart chalk, jag tyckte de var för dominerande... Hoppade över text, vet inte vem som ska få det eller i vilket sammanhang.




Kort med tema OMTANKE var en utmaning jag behövde; fick ju själv så härliga hälsningar under sommaren och nu var med min tur att försöka glädja någon. Vi har vänner som har det tufft med svåra sjukdomar, bla. obotlig magcancer :-(
De behöver verkligen omtanke och jag gjorde detta kort till dem:

Den "brända" kanten runt mönsterpappret har jag gjort med hjälp av 2 olika bruna chalks-dynor. Det bruna pappret är en bit av ett kuvert som jag kört genom en "wellpapp"-rullare och sen lindat garn runt. Swirlen är grungeboard som fått färg av en grön chalks-dyna. Texten är qk Vixen. Jag använde ovalerna ur "e" till dekorationen längst ner.

Fredag: Jag la ut en utmaning att inspireras av en tag jag fick på CHA-mässan, den ser ut så här:
 
Det var många versioner, kika på dem i KiF-bloggen, här.
Mitt bidrag:

Jag inspirerades av det handskrivna! Har textat upp bokstäverna, gjort "mönster" på dem, färglagt och skuggat. Blev några blommor också när jag ändå höll på. Gillar inte min egen handstil nåt vidare men blev nöjd med motivet. Det blir nåt helt annat när man leker, färglägger, "kladdar".

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jättefina saker du gör!



Svartvita kortet var läckert!



kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback